Известие

Collapse
No announcement yet.

Мнение за бензинова Алфа 159

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Мнение за бензинова Алфа 159

    Здравейте Алфисти,

    Нов съм във форума но почитател на марката от доста време, но поради стечение на обстоятелствата до сега не съм имал своя Алфа. Та започнах издирване на втори автомобил в семейството и след доста гледане ми допадна Алфа 159 с бензинов двигател, дизелите ги изключвам от търсенето тъй като не съм им фен /имал съм и дизелови автомобили знам за разхода че е по на далавера но нямам желание за дизел/.

    Та в процеса ми на търсене и след гледане в полезрението ми влезнаха няколко 159ки /тъй като съм нов във форума не знам разрешено ли е да се постват линкове с обяви/.
    1. Забелязвам че има за продажба няколко газ/бензин модели и ми стана супер интересно и странно какви са тези машини, понеже онзи агент от бри4ка-та каза че тези коли не можели на газ, та може ли малко разяснения относно газовите уредби на тези автомобили, струват ли си, здрави ли са имат ли проблеми и случайно това да е газ течна фаза и има ли кой да ги обслужва в България?
    2. Забелязвам също че има 1.8 и 1.9 двигатели, може ли малко разяснения каква е разликата на тези автомобили?
    3. Кой двигател бихте ми препоръчали като най - безпроблемен, тъй като колата ще я използвам за всекидневна употреба при годишен пробег около 35 000 км, в съотношение градско извънградско 30 - 70 процента?

    Благодаря предварително на отзовалите се!

  • #2
    Остави го оня палячо от Бричка, той е шоумен, а не енциклопедия.

    1.8 е обикновен опелски мотор с ангренажен ремък (екотек 3то поколение май се води) с традиционно впръскване на горивото в колектора. Може да му се сложи стандартен газов инжекцион от 600 до 1200 лева в зависимост от марката...
    Евтин и здрав, но с малка мощност за тази голяма кола, поне за мен. Собствениците казват че ги устройва.

    1.9жтс е скопена версия на 2.2жтс , според мен малкия не си заслужава. Има същите минуси като големия, но няма мощност.

    2.2жс - директно впръскване и верига. Опелски е само блока, останалото е Алфа.
    Газовите са около 1600 лева с монтаж и 5 год гаранция (STAG, Romano), като горят постоянно 10-20% бензин. Това е единия минус.
    Другия минус казват, че е веригата, но според мен не е така. Защото ремък е хубаво да се сменя периодично, за да не се скъса, а веригата може си караш и да я смениш когато ти светне чека че е разтегната. Не къса, поне не изведнъж. Не старее като гумата (ремъка). И с хубаво мазане веригата кара повече от един ремък.
    Дюзите са чувстителни към качеството на бензина, хубаво е добавка от време на време. Всички мотори с директно впръскване трупат нагар по клапаните и портовете на главата.
    156 2.0TS

    Comment


    • #3
      Този модел не става за служебен автомобил-баничарка.

      Единствено 1.8 MPI двигателя може и да става и има такива служебни.Отделен въпрос е обаче дали не е по-практично друга марка и модел автомобил да се използва за служебен.Иначе точно 1.8 MPI e двигателя за газифициране.На останалите двигатели ще играете ролята на опитното мишле.

      Тоя от Бри4ка го остави.Всички бензинови двигатели освен горния са директно впръскване на горивото - което ще рече "течна фаза".Този модел -"159" е спрян от производство още преди 6-7 години, как мислите дали някой ще си прави труда да разработва газова уредба за спрян от производство модел от който са произведени и продадени общо около 240 000 броя от които сигурно вече между 5% и 10% са дали фира?

      Линкове си пускайте към обяви за продажба на автомобили, няма никакъв проблем, ама темата за покупка е друга.

      Най-безпроблемен е 1.8MPI, който е й най-опростеният от бензиновите модели двигатели.Точно тези обаче като базов двигател на този модел са и с най-малко екстри, дори има такива с дръжки за прозорците съм виждал по обяви.

      1.9, 2.2, 3.2 са JTS двигатели с директно впръскване на горивото и са с верига.
      1.75 е турбобензинов с директно впръскване.

      Това са бензиновите двигатели.

      Във форума има собственици на бензинови двигатели четете какво са писали.

      Но ако наистина се навиете да купувате 159-ка, то най-важното е собственика от който ще я купите.Ако е някой който за най-малкото "тъни" и прави сметки, това не е вашият продавач, не е и вашата 159-ка.

      Предвид на пробега да знаете че и окачването не е евтино - не можете да очаквате разходи като за опел или фиат.
      Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение
        Тоя от Бри4ка го остави.Всички бензинови двигатели освен горния са директно впръскване на горивото - което ще рече "течна фаза".Този модел -"159" е спрян от производство още преди 6-7 години, как мислите дали някой ще си прави труда да разработва газова уредба за спрян от производство модел от който са произведени и продадени общо около 240 000 броя от които сигурно вече между 5% и 10% са дали фира?

        Няма какво толкова да се разработва.
        Първо, че моторите са с бош мотроник, както всички немски кошници - тфси и т.н.
        И второ, че газовите инцекциони за директно впръскване са 99% идентични със "стандартните" газови инжекциони - същите дюзи, същите изпарители, същите бутилки и т.н. Разликата е само във възможностите на компютъра, който на 5 газови впръсквания пуска и едно бензиново, да охлажда бензиновите дюзи. Нищо сложно.

        За течна фаза не става дума. Почти никой не ползва такива уредби. Твърде скъпо и често горят помпи.
        156 2.0TS

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Italdesign Покажи съобщение
          3. Кой двигател бихте ми препоръчали като най - безпроблемен, тъй като колата ще я използвам за всекидневна употреба при годишен пробег около 35 000 км, в съотношение градско извънградско 30 - 70 процента?

          Благодаря предварително на отзовалите се!
          1,8 MPI


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Много благодаря за отзивчивостта и разясненията!

            Малко и аз да си кажа, не търся автомобил за служебен, просто правя малко повече километри напоследък, около 50 60 км ми е градското през седмицата в София останалото го правя събота неделя и някой други пътувания. Като цяло съм човек който си поддържа автомобилите и следователно си ги пазя не съм пилот да летя по магистралата. Сегашния ми автомобил е с малък бензинов мотор и 1.8 ще ми е доволно смятам от към пъргавина, за мен е важно да е по здравия мотор което изглежда че везната се накланя доста към 1.8.

            Малко като оф топик ще дойде по темата, но така се получава, снощи споделих с един приятел че се заглеждам по алфите и то в частност 159 и след малко ми звънна да ми каже че негов колега ще си продава неговата 159 обаче дизел и по точно 2.4 двигател и аз естествено до там казах че не се интересувам. Обаче сутринта се замислих ако е запазен автомобила защо ли да не го погледна макар че не е това което търся. Според вас това добър двигател ли е и примерно кой би бил по добрия вариант от 1.8 MPI и 2.4.

            Иначе като цяло автомобилите който ги гледам са предимно от авто къщите но не търся на всяка цена нов внос, не бързам като цяло в края на месеца ще излизам за по обстойни разглеждания на пазара за момента главно гледам обяви онлайн и сондирам мнения чета и се подготвям за бъдеща покупка.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Italdesign Покажи съобщение
              Малко като оф топик ще дойде по темата, но така се получава, снощи споделих с един приятел че се заглеждам по алфите и то в частност 159 и след малко ми звънна да ми каже че негов колега ще си продава неговата 159 обаче дизел и по точно 2.4 двигател и аз естествено до там казах че не се интересувам. Обаче сутринта се замислих ако е запазен автомобила защо ли да не го погледна макар че не е това което търся. Според вас това добър двигател ли е и примерно кой би бил по добрия вариант от 1.8 MPI и 2.4.
              Ами с 2.4 жтд-то ще даваш двойно повече пари за гориво (или дори повече от двойно) .
              Данъците и застраховките са ясни, мисля че и там ще даваш двойно повече пари на година.
              Потенциалнте проблеми също са мноооого повече (дпф, вихрови клапи, егр, тубо, дюзи, мап сензори, внт и т.н...)
              и не са по 50 лева, гаранция

              Естествено 200-240 коня са много повече от 140.
              Сам си прецени кое ти е по-важно - разхода или динамиката.

              С такъв голям годишен пробег аз не бих карал дизлел, който гори 20лв на 100км, като мога да карам на газ за 10лв на 100км

              Но пък от друга страна, днес на светофара видях 2.4 Q4 как тръгна от място... Подскочи като младо зайче. Ако бях с 1.8 щеше да ми стане тъпо, че не може да се движи така.
              И на магистралата 2.4ки са ме изпреварвали с 200+ км/ч... Ама кефа струва пари.
              Last edited by dhtj; d.m.y г., 11:04.
              156 2.0TS

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Italdesign Покажи съобщение

                Според вас това добър двигател ли е и примерно кой би бил по добрия вариант от 1.8 MPI и 2.4.
                Двете нямат нищо общо, че да ти кажат кое е по-добре. Проучи, покарай двете и сам избери, имат си плюсовете и минусите.
                При такъв пробег на година според мен, по-добре 1.8, същия, дори по-малък разход на гориво в пари при сегашните цени дори само на бензин, да не говорим на газ, по-евтино обслужване,данък,застраховка,части и т.н.
                Кефа цена няма са казали хората.
                Писано е много по тези теми.

                П.П. Колегата горе ме е изпреварил, но сме на едно мнение.
                Ex ALFA 156 1.8TS
                Now ALFA 159 1.9JTDm
                "How hard can it be?" - Въпрос, който си задавам преди да подхвана нещо.

                Comment


                • #9
                  Само с разхода на 2.4 не съм съгласен. Извънградско гори 6л ако го галиш, при нормално каране 7л, при побой 8-10л. Както и да го погледнеш не са 20+ лева на 100км. Като махнеш 1500лв от схемата за газово, с тия пари ще движиш повече от половин година "фри". Ако случиш на добър екземпляр, според мен 2.4 си струва най-малкото заради душевния гъдел който ще усещаш като го нариташ. Относно парите, вярно е че се посдържа по-скъпо, но пък то кой слуша разума
                  Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                  Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                  Горе главата, нищо че е празна...

                  Comment


                  • #10
                    1. Ако ще е 2.4 провери - може да са премахнати вихровите клапи, ДПФ и ЕГР(харудерно и софтуерно или само софтуерно/хардуерно).

                    Преценката дали 2.4 си е твоя.Разходите би трябвало да са повече - поне данък МПС със сигурност ще е повече, да кажем 100 -на лева по новите "тарифи", застраховката Гражданска отговорност ще има разлика някъде между 30 до 60 лева не повече.

                    Разходът на гориво при мен извънградско разходът ми лятото е 5.8 до 6 литра на сто, зимата при температури 0 и под нула градуса е 6- 6.3 литра на сто. Ако натискам много по извънградски пътища(което вече не правя, защото на жената й става лошо от завоите при по -скоростно шофиране по планините), но не и магистрала максимум 6.5 литра.
                    На магистрала със 135/140кмч отивам на 6.9 литра на сто.Откакто отново "активизираха" камерите се старая да шофирам в рамките на ограниченията за скорост и скорост от 160/180 вдигам само при изпреварване и то за кратко - 10-15 секунди колкото да изпреваря.Скорости от 190 кмч много рядко вече и по изключение само при изпреварване.

                    Не съм шофирал 1.8MPI и не мога да кажа какво е усещането, за 2.4 дизел мога да кажа, че е приятно, на моята вече и свикнах и дори леко започна да ми омръзва...Ама не виждам какво друго да взема за тия пари.БМВ и АУДИ не бих купил от чисто практични съображения - и КАСКО да имаш все ще ги мислиш и ще си под напрежения дали няма да ги откраднат или да откраднат някоя тяхна част - било фар, било друго.Отделно проблемите които имат и поддръжката им.Мерцедес трябва поне още с 20 години да одъртея за да "стане" за подходящ за мен...И отделно и той има проблем с кражбите - най-крадена кола за 2017 година в България, а за 2016 е ауди.

                    Имаш повод за размисъл - в момента бензинът А95 е по-евтин в България от обикновения дизел.

                    ============================================


                    По мое мнение - иди и виж, 2.4 дизела няма да те ухапе, освен финансово ако я купуваш ...

                    Поне ще си видял и една 2.4 дизел и ще можеш да сравняваш, а ако имаш късмет може и да се повозиш или да ти дадат да "опиташ" как е да шофираш 2.4 дизел...

                    Поддържката си е по-скъпа, като изключим данъците, останалото има някъде около 40% по -скъпа поддържка за масло, филтри, ремъци и ролки комплект ...
                    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
                      Само с разхода на 2.4 не съм съгласен.
                      Нямам нито една от.двете, но каквото съм гледал по форума и файсбук за среден разход е близък на двата, дизела е с една идея по-нисък но при 20+ст. по-скъп дизел се изравняват нещата. Обаче това са тънки, безсмислени сметки, които при покупка на алфа не трябва да се правят. При наличието на газ обаче вече сметките не са тънки, дори и такава за 1500лв.
                      Пак ударихме темата за разхода, където е обсъждана много и прав-крив за мен няма, всичко си спада до предпочитания и изисквания. Нека покара и двете, пък той ще си прецени. Аз лично търсих среден вариант между двете и си взех 1.9.
                      Ex ALFA 156 1.8TS
                      Now ALFA 159 1.9JTDm
                      "How hard can it be?" - Въпрос, който си задавам преди да подхвана нещо.

                      Comment


                      • #12
                        1500 лв за газово на 1,8 са силно преувеличени.
                        Напомням, че не говорим за газифициране на JTS.
                        Освен това повечето екземпляри, нов внос или регистрирани, вече са газифицирани.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          В една кола разходът е най-малкият проблем, особено ако се кара до 20к км на година.
                          Ако караш много и искаш бензинова 159 - 1.8 е най-евтиният за поддържане и здрав бензинов мотор. Тия ЖТС-и ако ти е скучен животът може да се забъркаш, особено ако е лелеспийд и с газ
                          Last edited by Gogata; d.m.y г., 12:54.
                          Alfa Romeo 159 SW Q-Tronic JTDm 150hp '09
                          ex Alfa Romeo 147 JTDm 120hp '05
                          ex Alfa Romeo 145 TS 103hp '97

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            1500 лв за газово на 1,8 са силно преувеличени.
                            Напомням, че не говорим за газифициране на JTS.
                            Освен това повечето екземпляри, нов внос или регистрирани, вече са газифицирани.
                            То хубаво, че идва газифицирана, но да и сложат газчица сигурно доста е покарана...
                            Alfa Romeo 1.8 TS `98
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от svetlastf Покажи съобщение
                              То хубаво, че идва газифицирана, но да и сложат газчица сигурно доста е покарана...
                              Това не е болка за умиране. Най-много една глава да направиш. С икономисаните средства, златна ще я направиш.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X